نگاه ابزاریِ غرب به زن
27 آذر 1396
بعد از پایان جنگ جهانی اول و قدرتمند شدنِ صنعت سینما، زن به کالایی پرجاذبه برای جذب مخاطب، تبدیل گردید.
بشرِ اروپایی، خسته از جنگ و بی پناهی، به دنبال راهی بود تا قدری خاطر پریشانش را تخدیر کند؛
زن با زیبایی هایش، با جاذبه هایش، با توان مسحورکنندگی اش به صحنه آمد.
بعد از رواج تبلیغات و به ویژه صنعت تصویر، زن به ابزاری برای جذاب نشان دادنِ هرچیزی تبدیل شد.
در واقع، کالایی شد که تا وقتی زیبایی و جوانی داشت، در صنعت، کارخانه، خیابان، مغازه و باشگاه، به کار گرفته می شد و با اتمام تاریخ مصرف اش، به دورش می انداختند…