برگزاری حلقه های صالحین
طلاب بسیجی حلقه شهید باکری و شهید احمدی روشن پایگاه حضرت فاطمه(س) مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) سقز روز سه شنبه مورخ 28/2/95 مقارن با قرار گرفتن در آستانه نیمه شعبان با محوریت مهدویت موضوعاتی را بین اعضاء به بحث و گفتگو گذاشتند تا به شناخت و آگاهی بیشتری از امام زمان خود دست یابند و شبهات ظهور و آخرالزمان را در ذهن خود برطرف نمایند.
در نشست اول حلقه شهید احمدی روشن به سرگروهی خانم رقیه بخشی موضوعی که ارائه شد ” شبهات ظهور” بود.وی گفت: یکی از شبهاتی که در زمینه مهدویت سالیان زیادی اذهان مردم را به خود مشغول ساخته است این می باشد که :
1- خانواده حضرت مهدی(عج) چه تعداد نفراتند؟ اصلا ایشان دارای زن و فرزند هستند یاخیر و در شبه جزیره ای به نام مثلث برمودا زندگی می کنند؟ ایشان ضمن پرسش از حاضرین در باب مثلث برمودا و شنیدن پاسخ های آنها ضمن جمع بندی مطالب ، ابراز داشت در این موضوع که مثلث برمودا محل زندگی حضرت مهدی(عج) و خانواده ایشان باشد علما اختلاف نظر دارند و روایات و سند معتبری در این باره در دست نیست.
2- شبهه دوم اینکه آیا صحت دارد که قاتل امام زمان(عج) یک زن خواهد بود؟ در پاسخ به این سئوال نیز وارد شده است که این روایت ضعف سند دارد و در فقه شیعه وارد نیست. و فقط روایتی از امام حسن عسگری(ع) می باشد که ایشان می فرمایند:« از ما ائمه نیست مگر مسموم یا مقتول باشد». که می توان با توجه به این روایت گفت حضرت نیز به شهادت می رسند.
3- و شبهه دیگری که وارد است اینکه با توجه به اینکه می گویند امام مهدی(عج) شاهد و ناظر اعمال شیعیان خود هستند و تفاوتی برای زن و مرد بیان نشده است پس تکلیف رعایت محرم و نامحرم توسط ایشان چیست؟ در پاسخ باید گفت: هر نظارتی به این معنا نیست که محرم بودن یا عدم محرمیت مطرح باشد. چون نظارت ایشان در مسائل حرام و در بعضی مسائل به صورت کلی و ماهیت عمل است.
در پایان این جلسه پرسش و پاسخ توسط اعضاء صورت گرفت و تا حدودی به شبهات توسط سرگروه پاسخ داده شد و شبهات دیگری که توسط طلاب پاسخی یافت نشد به پیشنهاد سرگروه قرار بر این شد اعضای حلقه تحقیق نموده و پاسخ شبهات خود را در جلسات دیگر به طور مفصل ضمن ارائه تحقیقات دریافت نمایند.
و اما نشست دوم از حلقه صالحین گروه شهید باکری و همت بود که به سرگروهی خانم لیلا رحیمی یکی دیگر از طلاب این مدرسه مبارکه برگزار شد. خانم رحیمی موضوعی که در این جلسه برای طلاب ارائه دادند ” نقش زنان در حکومت امام زمان(عج)” بود. خانم رحیمی گفت: زنان اولین کسانی هستند که افتخار آموزگاری بشر را بر عهده دارند و دامانشان کانون شکل گیری تمام فضیلت هاست؛ زیرا با عطوفت و صبر در برابر تربیت فرزندبهترین و سازنده ترین نقش تربیتی را بر عهده دارند. در صدر اسلام گروه زیادی از زنان به همراه پیامبر(ص) در صحنه نبرد شرکت می کردند و به درمان مجروحان و سرپرستی بیماران می پرداختند و در انتقال آب و حمل غذا و آشپزی و نگهداری وسایل رزمندگان و تهیه دارو و رساندن مهمات به رزمندگان، و تعمیر تجهیزات آسیب دیده و انتقال مجروحان و شهدا انجام وظیفه می کردند. و پس از آن نیز در دوران حکومت امام علی(ع) نقش زنان مؤمن در حفظ اسلام چشمگیر بود از جمله: دفاع از رهبری، تلاش برای خنثی سازی توطئه دشمن، گزارش اخبار به رهبر( مثل اخبار تحریکات دشمن بر ضد نظام اسلامی یا اطلاع رسانی اخبار سری در جبهه و جنگ به حضرت علی(ع) )، فرستادن فرزندان به جبهه جنگ، برگزاری کلاس درس و جلسه تفسیر( حضرت زینب(س) که مشغول ارشاد و تعلیم زنان کوفه بودند).
وی در ادامه افزود: اینک سزاوار است بدانیم زنان در حکومت حضرت مهدی(عج) چه می کنند، چه کسانی هستند، چند نفرند، از کجا می آیند و چه مسئولیتی بر عهده دارند؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت بر اساس برخی روایات حضور و نقش زنان از نظر زمان و موقعیت چهار گونه است:
1- اولین گروه از زنانی که به محضر امام زمان(عج) می شتابندآنهایی هستند که در آن ایام می زیسته اند و همانند دیگر یاران امام به هنگام ظهور در حرم امن الهی به خدمت امام عصر(عج) می رسند.
2- زنان آسمانی: دسته دوم چهارصد بانوی برگزیده که خداوند برای حکومت جهانی حضرت در آسمان ذخیره کرده است و با ظهور آن حضرت به همراه حضرت عیسی(ع) به زمین می آیند.
3- رجعت زنان: سومین گروه از یاران حضرت حجت(عج) زنانی هستند که خداوند به برکت ظهور امام زمان(عج) آنها را زنده کرده و به دنیا باز می گرداند. که در منابع معتبر اسلامی نام سیزده زن یاد می شود که به هنگام ظهور حضرت مهدی(عج) زنده خواهند شد و در لشکر امام زمان به مداوای مجروحان جنگی و سرپرستی بیماران خواهند پرداخت.
4- بانوان منتظر: چهارمین گروه یاوران امام زمان(عج) بانوان پرهیزکاری هستند که پیش از ظهور آن حضرت رحات کرده اند.